Sunday, December 13, 2015

معرفی رشته مهندسی صنایع و گرایش های آن

رشته مهندسی صنایع همواره به دنبال بهینه بودن است ، دانشجویان این رشته همواره می­ کوشند در حل مسائل صنعتی و خدماتی با یک نگرش سازمان یافته بهترین راه حل را جست و جو کنند . آن­ها می­ کوشند به گونه­ ای عمل کنند که با حداقل میزان ورودی بیشترین بازده یا همان خروجی را داشته باشند . این رشته در مقطع کارشناسی که نیاز به انجام پروژه های دانشگاهی دارد ، و همچنین دارای چهار گرایش تکنولوژی صنعتی ، ایمنی صنعتی ، برنامه ریزی و تحلیل سیستم­ ها و تولید صنعتی است .
گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم­ ها
گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم­ ها بیشتر به جنبه نرم افزاری توجه دارد و ارائه راه کار سینماتیک را در دستور کار قرار دارد . در واقع هدف این گرایش تربیت دانشجویانی است که بتوانند ضمن بهره­ گیری از روش­های نوین و استفاده از مدل­ های ریاضی مسائل واحدهای صنعتی بزرگ را تجزیه و تحلیل کنند و بتوانند با راهنمایی­ های خود بهترین و بهینه­ ترین استفاده را از منابع داشته باشند .
گرایش تکنولوژی صنعتی
این گرایش از دیگر گرایش­ های مهندسی صنایع فنی­ تر بوده و با ابزارآلات و ماشین آلات سر و کار دارد و بیشتر تحت تاثیر رشته مهندسی مکانیک نزدیک است . هدف از این گرایش تربیت تکنولوژیست­ های کارخانه است .
گرایش ایمنی صنعتی
در این گرایش همانطور که از نام آن پیداست دانشجویان بحث و بررسی پیرامون مسائل ایمنی و محافظتی محیط­ های صنعتی می ­پردازند . دانشجویان این گرایش تلاش می­کنند که با اجرای دستورالعمل­ ها از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و در صورت بروز همچین حوادثی تلاش در رفع آن به بهترین شکل ممکن را دارند .
گرایش تولید صنعتی
در این گرایش نیز مهندسین روش­های بهینه تولید را مدنظر قرار داده و سعی در کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت اقلام تولیدی توسط کارخانه­ های صنعتی دارند .

معرفی رشته مهندسی صنایع و گرایش های آن

No comments:

Post a Comment